Halaman

Khamis, 14 Januari 2016

Travelog Bibik ke Liverpool

Hati terasa berat, namun mengagahkan jiwa untuk menghadapinya kelak. Istikhoroh serta isthisyarah sedang dilalui, moga Allah beri jalan kelapangan serta penuh redha dalam tiap langkah.

Abuyalah orang yang paling banyak beri sokongan sementara mak pula,tetap menyokong cuma sedikit risau akan anaknya. Apakah kan penat? Jadi bibik.

Moga ini titik pentarbiyahanku untuk jadi isteri solehah.huhu..(gurau saja.jika benar..aamin). Namun tujuan utamaku adalah untuk belajar ditarbiyah tentang hidupan.

Apakah saya akan sabar dengan ragam mereka?

Apa yang penting itu,dirisendiri mampukah melihat tiap yang terjadi itu Allah..hati menunduk padaNya.

Minggu depan, insyaAllah interview dengan adik ipar majikanku di ampang. Setelah aku berinterview dengan majikanku, Halimah namanya, tapi saya panggil dia Kak Mim. Kami berinterview melalui whatsapp sahaja. Terlihat profile picture keluarga mereka. Soleh lagi solehah. Moga saya dapat kutip ilmu dari mereka kelak. InsyaAllah amin..

Abuya dan mak..segalanya setelah Allah dan Rasul. Mereka juga berkorban hati dan perasaan, bukan saya seorang. Saya perlu 'beri' mereka sesuatu yang buatkan mereka lega.

Jumaat,5/1/2016
00:01,Subang,Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...