Halaman

Sabtu, 5 September 2015

Memori Botet Datang lagi..

Botet si lelangit hitam, berwarna kelabu. Kurus. Muka selamber. Tak suka dimanja. Cerdik. Suka duk kat org solat.suka tido kt sejadah. Suka gigit tangan saya,kalau saya tak belai telinga dia.kalau time mandi,dia tak gelisah pun.suka over acting. Time ngantuk,kadang tu selamba ja mai duk atas riba.

Kalau orang buat kerja rumah. Dia pun sama2 nak menyibuk

Dia tak hensem.tapi pembersih.pernah sekali buat hal,tp dia tahu orang marah kat dia. Dia jaga diri lepas tu.

Dia banyak ajarkan saya how to love him. When he fell comfort. how to touch him. Banyak lg..datangnya tanpa dijemput,tapi diterima seisi rumah walaupun keadaannya teruk time tu.lama2 dia sihat.. Dia pergi dgn cara tragis. Dilanggar abuya.  Seiring azan subuh...
dia dah takde. Masa tu abuya nak g masjid
Mungkin tayar keta kena kt perut dia.patah kaki.

Beberapa saat terus takde .Tak seksa lama2 .Alhamdulillah.. Sampai masaNya..Allah nak ambik apa yang Dia beri pinjam. Tugas dia dah selesai.. Betul2 rasai kehilangan dia.tiap tempat solat.mana2 tempat yang selalu dia ada.saya teringt.. Arwah baik kucingnya..tido tadi pun mimpi2 buka mata..penuh dgn air mata..saya kan ingat awak sampai bila2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...