Halaman

Rabu, 30 September 2015

Ireland..

Di hujung waktu asar, mendapat berita
"Kak..nak kerja ireland dak, keja ni macam sesuai ngan awak la..nak dak," tanya adik.

Aku ke blur.."hah.. buat lawak ea.."

"Sungguh ni offer 2 tahun..kerja mengajar dan mengasuh anak doktor.."

"Bestnya..boleh blajar cakap orang putih..haha" balasku

"Tapi kena tanya abuya dulu,saya rasa abuya tak kasi.." sambung saya lagi..

....

Pendekkan cerita..abuya izin kan terbang cari pengalaman, sebab ada sedare menetap sana. Dia bukak restoren.

Aku nak jejak, untuk cari ilmu dan pengalaman. hijrah..2 tahun cuma, tak sangka abuya izin lepaskan. Biasanya susah nak dapat keizinan, dalam Malaysia ni. Ada kerja pun susah nak kasi..aih..

"Redha ibu bapa, redha Allah.." saya pegang pesan mak.

Mungkin aku terpaksa titip 'kebencian' di Malaysia untuk hidup di Kejauhan...maaf...

Terlalu sedih untuk katakan..😢😢😢.

Moga jodohku dalam redhaNya..

Jodohku dgn majikan ingt Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...