Halaman

Isnin, 21 September 2015

Jaga saya ya Allah...

Pernah saya mengalami konflik konvo.
"Tak nak konvo.."

"Malas la konvo.buat rugi.penat."

Suatu masa cari alasan tak nak konvo selagi tak guna duit sendiri untuk ke sana.

Alhamdulillah,Allah sedang membuka jalan. Saat2 akhir mencari rezki.

Saya harap,nanti konvo saya boleh belanja famili. Hepikan diorg tanda kesyukuran. Walaupun,diorang tak harap pun benda tu. Abuya.abang2 sedia nak sponser belanja time konvo ni. Saya tak harap semua tu. (Touching sikit😢😢😢)..terima kasih tetap ingin membantu.walaupun saya tahu kalian tetap adakan untuk gembirakan saya..

Saya tekad,nak ada guna duit sendiri masa hari bahgia nanti.. bak kata adik saya,

"Sekali ja. Ini tanda penghargaan kita studie penat2.."

Saya balas "tak pe,saya bukan pelajar dekan..second class ja kita.buat rugi ja."

Lastly,abang ngah malas pujuk saya..surennder.."ikut fiqoh la.."😂😂😂

(Dalam hati..pujuk laaa.pujuk la saya..suka needs attention family.kurang kasih sayang terasa..haha)

Moga Allah permudahkan perjalanan saya. Allah jagakan saya,saat saya tak terasa terjaga..kuatkan diri saya dalam mencari rezki yang halal ini..jaga ya Allah...

Kadang terfikir,andai tersilap langkah..adakah Allah dah tak jaga saya??😳😳😢😢.m..
Tak mauu itu..saya yang lalai...saya mohon..jaga saya. Dalam perjalanan ini.

Saya suka melangkah sendirian.tapi saya tetap ingat Allah ada. Kala orang lain risaukan saya. Saya cakap dalam hati.

"Allah ada. Dia kan jaga saya.."

Saya tetap sayang orang yang saya sayang..sekalipun..saya mengada2 'manja' pada mereka...maaf...terlalu sayang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...