Halaman

Khamis, 3 September 2015

Cheese wedges

Alhamdulillah, baru selesai membuat sos chesse, esok baru buat kentangnya.

Banyak kentang kat rumah hasil daripada tanda ingatan kasih sayang besan mak. Dia kasi kentang😂😂. So selain buat karipap sardin. Saya rasa nak try buat cheese wedges untuk adik2.

Mak abuya tak de,diorang pi kl. Jenguk nenda,banyak hari dah masuk hospital. Nenda asyik sebut nama abuya dan mak ja..( syafakillah mek, maafkan cucunda tak dapat jenguk dan jaga lagi. Amanah abuya untuk urus adik2 di rumah).

Hari ini masak healty sikit. Sup ayam+sambal kicap+ulam timun...so sihat.

Tadi baru buat sos chesse. Tujuan sebenarnya, nak prepare bekal untuk adik saya. Dia nak pi u dah..jauh nun uum. Biasanya mak akan kasi bekal untuk anak2 yang nak pi jauh2(moment ni selalu buat saya tersentuh tiap kali nak melangkah keluar jauh2). Kali ini, saya nak buatkan kentang cheese wedges. Walaupun tak pernah buat. Saya google.(harap diorg dapat telan esok😆😆😆).

Terfikir..bahaya kalau saya jadi ibu.masak yang tak healty untuk anak2 (bukan sokmo pun.tak pe kan..insyaAllah,saya kan balance makanan untuk orang yang saya sayang). Adik2 amanah untuk saya jaga, walaupun terpaksa korbankan impian saya. Teringat adik tirah saya pesan.

"Duk kat rumah ini pun rezki kita. Walaupun tak dapat pergi iv lagi.kenkangan urusan keluarga. Diorg need us,"

Alhamdulillah.saya sedang laluinya. Walaupun ada moment yang tak dapat saya terima,tapi Allah sedang tarbiyah saya untuk menerima dengan redha.

Dalam hati semat..

"Ya Allah,saya tahu.Engkau berikan yang terbaik untuk saya. Allah sedang beri 'hadiah' untuk saya..ya Allah saya mohon. Diri ini tetap teguh denganMu..thabitt."

...

Tukang cuci pinggan mangkuk lepas saya masak dah nak pi u..😭😭😭😭. Maaf utiq sepanjang cuti,  saya banyak lukakan (buli) awak.awak baik..ngkau mengerti kan kakakmu bagaimana..terima kasih,terima saya seadanya..

Keluarga itu anugrah terindah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...