Halaman

Khamis, 1 November 2012

hatinya..bukan untukQu


Bismillah…

Usah cemburu…kenapa tu??
“tak sayang abang ya…”
Kalau cemburu…buat rugi la..
“kenapa sayang..?”
Sebab selalu tengok abang bersama masyarakat..beri pencerahan pada mereka..
“nanti perempuan dekat dengan abang?”
Saya percayakan abang…
“wah..boleh la abang kelentong ni,”
Saya percayakan abang..sebab saya yakin dengan Allah..
“kalau betul macam mana,”
Buat tak tahu la..kan saya dah serahkan pada Allah…jadi saya ikhlas,Allah tahu apa yang terbaik buat diri ini..


Haa..cerita ceritu…dah habis…sedikit bingkisan dalam novel(tak tau bila nak siapnya..inspirasi tiada..Allah tak izinkan lagi..menulis kerana Allah,bukan nafsu berkata2,doakan ya)

Mengapa kita harus cemburui pasangan hidup,orang kata tak cemburu pasti tak sayangg..kan??penulis cuba mengatakan tidak kepada kenyataan…hehehe..saja nak gerakkan otak ni…(keje bertimbun tapi dok berangan)..
Bila kita menerima seseorang yang hadir dalam hidup kita..kita kena terima siapa pun dia..apa pun dia…jangan berperangsangka..itu dan ini..yakin…itu sayang kerana Allah..jika sesuatu yang tak terduka menimpa..itu tarbiah dari Allah..subhanallah…
Rasa yang buruk menimbulkan rasa yang kasih itu menjadi pudar…ya ianya akhir memakan diri yang cinta kerana Allah..asyik di fikir buruk saja…

P/S:bukan mengedik untuk bercerita tentang KAMU…yang termakan cili..SIAPA..??kamu la yang makannya…hehehe.. ^>^

inniakhofullah@butterwrdfly

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...