Halaman

Sabtu, 20 Oktober 2012

~nota sepi~


Bismillah

Dah lama rasanya penulis bersembunyi disebalik tirai kehidupan bergelar diri seorang hamba. Alhamdulillah sepanjang perjalanan penulis sampai jua ke hari ini dengan baik. ia bermula segalanya dari mind set kita. Mahu apa untuk hari ini..terdetik hati nak bercerita sentuhan yang buatkan penulis dah lama tak menangis “hati keras” mungkin kowt..tapi hanya Allah saja yang tahu mengapa penulis tidak mengeluarkan airmata ini (wah cerita sedey pulak ye).


“ustazah..ustazah..saya nak baca ini,” amira (anak kecil yang berumur 8 tahun) menunjukkan buku iQra’.


Panggilan itu tidak layak untuk diri ini yang masih kosong dalam diri. Amira anak kecil yang tinggal dirumah anak yatim…Baitul Cakna,Terengganu…Alhamdulillah akhirnya Allah mengizinkan untuk ke sana setelah berkali-kali ter cancel..
Anak-anak kecil biasalah mahukan perhatian, mereka lebih-lebih lagi..tidak cukup rasa yang seperti anak-anak lain. Alhamdulillah…

Mereka benar-benar aktif. Terkadang tak sempat nak gapai ‘harapan’ mereka untuk sentuhan itu. pertama kali…

Apa pun yang penting..agama..mereka perlu di didik dengan suasana agama….dengan agama yang haQ lah mereka mampu hidup..penuh dengan pemerhatian Qaseh sayang daripada Allah…
Cukuplah untuk itu saja mampu mengarap..kerna hati ini tidak sanggup lagi untuk berbicara tanpa kita sendirilah yang merasainya..rasailah getaran ini pembaca…sudikanlah kalian untuk menjengah mereka..didik hati mencintai manusia lain yang kita sering lupa kehadirannya.


nota kecil hati: suatu hari nanti penulis akan bawa bakal anak-anak penulis ke sana..biar mereka merasai erti syukur dalam bersederhana (harapanQu bakal zauj) bersaksikan ini penulis catatkan sebagai peringatan diri ini yang sering lalai.

T_T 
p/s: masih ada yang sayang..hati ini telah 'kau' curi..

inniakhofullah@butterwrdfly

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...