Halaman

Jumaat, 18 Disember 2009

Mahu bangkit bersama...

Banyak mesej yang kita terima ketika menyambut Maal Hijrah yang ke 1431 antara mesej yang kita terima menanyakan apa azam kita tahun ini..???
apakah perubahan yang akan kita lakukan..???
tapi kita tak pernah fikir apa yang tahun lepas kita buat adakah mendatangkan kebaikan atau...
dosa yang hingga hari ini kita masih lakukan...astagfirulallah..orang kata yang lepas harus dilupakan memang benar tapi adakah kita harus melupakan sejarah pahit yang mungkin suatu saat kita akn mengulanginya lagi.
stop....
kita harus bangkit dari kesilapan yang lalu jadikan yang berlalu itu sebagai batu loncatan untuk kita terus berjaya. jadikan kenangan itu sebagai angin yang berlalu pergi tapi kta masih ingat bagaimana rasanya. sesungguhnya setelah kesulitan itu pasti ada kemudahan tapi syaratnya jangan kecewa..kalau kecewa tunggulah saatnya kita akan menghadapi kesulitan hidup yang sesukarnya...
sabar..tenang..dan zikirlah selalu kerana dengan zikir masalah yang seberat gunung pun akan runtuh berkecai kerana takut akan nama Allah..begitulah kekuatan zikir Ilahi yang sukar mengerti oleh insan yang berputus asa pada Tuhan yang menciptakan segalanya..

Ya Allah..
aku mohon pada tahun ini..
iman..ibadat..aku bertambah
rasa kasihku bertambah padaMu
rasa cintaku pada Islam takkan padam
melimpahkan rezki yang halal lagi baik
rezki yang takkan membuatkan aku lupa dari mengingatimu
ilmu yang senantiasa bertambah dan kefahaman akan ilmuMu yang agung
agar ilimu itu membuatkan aku makin hina di sisiMu
dan ilmu itu mampu membuka mata musuh-musuhMu kagum dengan agamaku Islam
Ya Allah,
setiap langkahku bersamaMu
setiap detik aku tak meninggalakn Mu
walau duka dan senyumku..
setiap masa aku sanggup korban untuk Islam tercinta
bersama teman2 yang sefikrah..
amin..

p/s: Salam Maal Hijrah..
tinniakhofullah@butterwrdfly

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...