Halaman

Khamis, 23 April 2015

Kekasih halal atau khayalan

Binatang pun perlukan kasih sayang inikan pula manusia yang berakal..
Kalau hangpa tak cayaa ce tengok kucing..selalu nak dapatkan perhatian kita..(macam mana pulak dengan hewan[haiwan] berbisa..😰)

Hari ini saya tak mahu cerita pasal binatang, saya nak cerita pasal.. yang tajuk kat atas tu la..ya kekasih halal atau khayalan.

Selepas tengok cerita pengantin malam, ada part yang mampu sentuh hati ini, yang menyebabkan saya ingin menulis..kisah suaminya terpaksa mencari ruang hati sunyi kerana kesibukkan isteri dengan karier. Dalam cerita itu, memang suaminya benar2 mencintai isterinya, namun disebabkan ikutkan nafsu..dia layan dengan perempuan lain yang telah menyintai dia..sedangkan lelaki ini cuma memenuhi ruang sunyi yang tak dapat di isi oleh isterinya.

Ahhh..panjang pulak..🙊

Diringkaskan cerita lelaki ini tidak ingin berkahwin dengan wanita yang ada kala dia kesunyiaan. Tetap setia dengan isterinya..

Tengoklah..betapa hebatnya penangan cinta seorang kekasih halal..memang dia dikhianati tapi akhirnya, tetap dipilih untuk setia dari seorang suami.

Mungkin begitu kot lelaki..yang hadir dalam hidupmu..yang tak serius denganmu..cuma khayalan dia ja..nak ambik perhatian..belaian...

Betapa pendeknya akal wanita di situ.
Mudahh..hanyut dengan permainan sementara..(kesian jugak...)

Nasihat saya..mahalkan dirimu pada lelaki yang kau cintai. Walaupun dia kan layan karenah 'cinta' yang kau berikan..tapi itu cuma mainan perasaan hanya kau sorang ja yang rasai.

Setialah..pada dia yang sedia untuk sentiasa di sisimu..yang berani menjaga karenah bodohmu. Yang melafaz akad dirimu..mengangkat darjatmu..sebagai kekasih halal....bermaruah..

#bedtimestoryjustdreaming...??am i??😄😄😄

Knock the door and u will know. Who there

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...