Halaman

Selasa, 10 Januari 2012

jaga dia untukku...

bismillah...
***
"saya nak yang soleh"
"saya nak yang solehah"

mudahnya untuk mengungkapakan apa yang kita mahukan...
mudahnya untuk cari mesti nak yang terbaeeek...
bahagia..untuk selamanya..
nak happy2 je...

kehidupan tak seindah bicara..
ada pahit,kelatnya...


jika mahu segalnya manis..
usah angankan inginkan syurga..
kerna maharnya syurga dengan kesabaran pahit yang ditelan..kelatnya yang dirasa..

jika mahu perjalanan cantik..
usah angankan kehidupan gah bak mahligai..
kerna kehidupan dunia bak penjara...

kita inginkan segalanya indah..
seindah ciptaan Ilahi..tenang...
sekali pandang sejuk...
mengapa..???
hati bertanya kembali...
megapa...???
kerana patuh kepada Ilahi..mereka tenang..

untuk mendapatkan yang terbaeeek...
jadilah diri yang terbaeekkk...


"susah lah...nanti ramai yang kata aku..."

"wah alim kau sekarang"

"ish betul ke kau nie Jue dah berjilbab sekarang..ustazah ler"

"ustaz mana dah yang kau terpaut nie,sampai kau2 sekarang nampak sejuk"



sedih mula menyelubungi diri untuk berubah..

"ah..cancel r berjilbab labuh"

"aku bukan alim pun"

"taknak hipokrit ler.."



diri mula bermain kata-kata...

"ish mengapa aku berubah..?"

"sebenarnya aku..aku suka tengok orang yang buat baek..tp..."

"sebenarnya aku nk berubah..tp..."






fikiran NeGAtiF pun sampai kt benak...

"len kali lar berubah.."

"masa belum sesuai lagi.."

"tunggu ilmu banyak2,cam ustaz/ustazah baru boleh berubah.."



****

cukup setakat itu...
hentikan semua kata2 'yang berada diminda'
aku berubah bukan untuk dipandang..bukan untuk dinilai..bukan untuk si dia...
tapi aku berbah kerana aku suka...
suka yang Allah suka..
rasa tak selesa jika rasa perbuatan tu nampak cam bercanggah jer..
biaq pi la orang kata pa..yang penting aku tak sakitkkan mata mereka..
aku tahu Allah akan berikan yang terbaeeeeek untukku...


cuba jadi yang soleh/solehah..
untuk dapat yang soleh/solehah...

segalanya terletak ditangan mu...
lakukan apa saja...asalkan perbuatan tak canggah al-Quran dan as-sunnah









inniakhofullah@butterwrdfly

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...